• Dzień Chłopaka w przedszkolu
          • Dzień Chłopaka w przedszkolu

          • Z okazji Dnia Chłopaka przedszkolaki wzięły udział w konkurencjach sportowych zorganizowanych na sali gimnastycznej. Dziewczynki świetnie kibicowały swoim kolegom zamieniając się w czirliderki. Nie zabrakło przeciągania liny, wyścigów w workach, slalomów ora gry w piłkę nożną. Dodatkowo każda z grup świętowała w swoich salach. Wszyscy chłopcy otrzymali upominek z okazji swojego święta. Rodzice przygotowując niespodzianki dla chłopców, nie zapomnieli także o dziewczynkach, które otrzymały słodkości.


            A. Leniart
            E. Grygiel

        • Sukces naszych sportowców
          • Sukces naszych sportowców

          • W ubiegłym tygodniu uczniowie naszej szkoły wzięli udział w  powiatowych Indywidualnych Mistrzostwach SZS w Lekkiej Atletyce w ramach Igrzysk Dzieci oraz Igrzysk Młodzieży Szkolnej, które odbyły się na stadionie Resovii. 

            Adrian Kus z klasy VIII zajął III miejsce w pchnięciu kulą (IMS) a mistrzem powiatu rzeszowskiego w biegu na 1000m został uczeń klasy VI Borys Grzebyk (ID).

            GRATULUJEMY!!!

            W. Hałys

        • Kalosze, których nie noszę - czyli sadzimy wrzosy
          • Kalosze, których nie noszę - czyli sadzimy wrzosy

          • Nasze przedszkolaki się nie nudzą! Uwielbiają kreatywne aktywności podczas zajęć. Tym razem poprosiliśmy rodziców o przyniesienie niepotrzebnych kaloszy, które wykorzystaliśmy jako doniczki. W gumowcach dzieci zasadziły jesienne wrzosy. Dzięki ciężkiej pracy naszych milusińskich mamy pięknie przystrojone wejście do przedszkola.


            A. Pasternak
            E. Grygiel

        • Rytmika
          • Rytmika

          • Jak co roku nasze przedszkolaki uczestniczą w zajęciach rytmiczno-tanecznych. Są one niezwykle korzystne dla ich rozwoju, np. uczą koncentracji, poprawiają pamięć, zachęcają do aktywności fizycznej, mają dobry wpływ na motorykę i orientację przestrzenną. Najważniejsze jednak jest to, że dzieci naprawdę uwielbiają te zajęcia oraz pana Bogdana, który je prowadzi.

            A.Leniart

            E. Grygiel

            A.Pasternak

        • Poznajemy przepisy drogowe
          • Poznajemy przepisy drogowe

          • Każdy przedszkolak doskonale wie, że aby bezpiecznie poruszać się na drodze, potrzebne są odpowiednie przepisy. Przez cały tydzień „Starszaki” zaznajamiały się z terminami uczestnik ruchu, kierowca, pieszy, droga itp. Zdobytą wiedzę utrwaliły w praktyce, wyrabiając nawyki prawidłowego zachowania się na przejściu dla pieszych i w pobliżu jezdni. Chętnie również wcieliły się w rolę policjantów i uczestników ruchu drogowego w odgrywanych scenkach.

             

            A.Leniart

        • Laboratoria Przyszłości
          • Laboratoria Przyszłości

          •  Nasza szkoła w ramach programu realizowanego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów  Laboratoria Przyszłości otrzymała wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).

            Rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna, której  misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań. Nasza szkoła w ramach programu Laboratoria Przyszłości zakupiła pomoce naukowe, które uatrakcyjniają proces zdobywania wiedzy i praktycznych umiejętności uczniów. Laboratoria Przyszłości umożliwią naszym uczniom dostęp do nowoczesnych technologii w dzisiejszym cyfrowym świecie.

            W ramach programu w szkole pojawiły się między innymi:

            • sprzęt audiowizualny min. aparat fotograficzny, kamera, gimbal,
            • sprzęt związany z robotyką i mikroelektroniką min. roboty edukacyjne, klocki, mikrokontrolery
            • sprzęt do nagrywania, rejestrowania i obróbki obrazu oraz dźwięku min. mikrofony, mikser dźwięku,
            • narzędzia,
            • drukarka 3D oraz laptop do jej obsługi, skaner 3D.

            Dzięki zakupionym pomocom dydaktycznym uczniowie będą mogli uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać praktyczną wiedzę, rozwijać umiejętności  manualne
            i techniczne, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno - komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej oraz radzenia sobie w życiu codziennym. To kolejny krok w stronę wzmocnienia i uatrakcyjnienia dotychczasowego procesu zdobywania wiedzy i praktycznych umiejętności przez uczniów.

            B. Szmuc-Kata