• Kółko teatralne języka angielskiego

      • Zajęcia skierowane są do uczniów , którzy pragną pogłębiać swoją wiedzę z zakresu języka angielskiego, lepiej poznać kulturę i realia krajów anglojęzycznych, oraz spróbować swoich sił na scenie.

        Teatr jest jedną z najciekawszych technik nauczania języka obcego, ponieważ stwarza możliwość prowadzenia dialogów, wypowiedzi językowych. Pojawienie się teatru w procesie edukacji młodzieży daje szansę na to, że w przyszłości będą oni świadomymi odbiorcami sztuki.

        Uczestnictwo w zajęciach uczy dykcji, kształci wyobraźnię, wyzwala pozytywne emocje, uczy integracji z grupą, umiejętności okazywania uczuć, przyczynia się do kształtowania twórczej postawy wobec życia. Ponadto rozwija w uczniach poczucie własnej wartości oraz wiary we własne możliwości językowe.


        Cele główne :

        - rozbudzanie zainteresowań językiem angielskim

        - stymulowanie aktywności uczniów poprzez wzmacnianie w nich poczucia własnej wartości

        - kształcenie prawidłowej wymowy i intonacji w języku obcym

        - wszechstronny rozwój osobowości ucznia

        - integracja zespołu

        - przygotowanie do aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym


        Cele szczegółowe :

        - poprawienie wymowy, poszerzenie słownictwa

        - rozwijanie inwencji twórczej i kształcenie wyobraźni

        - rozbudzanie wrażliwości estetycznej

        - odkrywanie swoich możliwości, zdolności i talentów

        - kształtowanie umiejętności wyrażania swoich sądów, opinii, stanów

        - budowanie swojego świata wartości i wzbogacanie go

        - kształtowanie kompetencji aktywnego udziału w kulturze jako odbiorcy i twórcy

        - wytwarzanie poczucia bezpieczeństwa i wzajemnego zaufania w grupie

        - budowanie pozytywnych więzi emocjonalnych

        - kształtowanie świadomej dyscypliny , poczucia odpowiedzialności

        - kompensacyjna i terapeutyczna rola kółka teatralnego w stosunku do uczniów mających trudności z wykazaniem się w innych dziedzinach, nieśmiałych, mało aktywnych, z wadami wymowy.


        Działania twórcze uczniów :

        - drama

        - krótkie inscenizacje

        - spektakle teatralne na bazie sztuk antycznych i średniowiecznych, renesansowych i innych epok oraz własnych propozycji uczniów

        - próby nowatorskich form teatralnych

        - rejestracja fotograficzna lub kamerą video ciekawych wydarzeń z działalności koła

        - co roku uczniowie naszej szkoły biorą udział w konkursie na piosenkę anglojęzyczną. Konkurs cieszy się dużym zainteresowaniem również wśród chłopców.


         Kryteria oceniania piosenki angielskiej:

         -dobór repertuaru do możliwości wokalnych i językowych wykonawców

        -fonetyczna i leksykalna poprawność śpiewanego tekstu

        -estetyka i dostosowanie ubioru do prezentowanego utworu

        -inscenizacja ruchowa i obycie sceniczne

        -feeling ( wyrażanie emocji ), interpretacja piosenek

        -ogólny wyraz artystyczny.